Lidice pro 21. století - jaro 2010 - 6.tř.
20. 1. 2011
Zopakovali jsme loňský úspěch!
Také v letošním školním roce byla vyhlášena mezinárodní internetová soutěž LIDICE PRO 21. STOLETÍ. Soutěž vyhlašují Památník Lidice, Vojenský historický ústav Praha a Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. Letošní ročník byl už pátý, a protože jsme loni získali velice pěkné umístění, přihlásili jsme se do soutěže znovu. Loňské soutěže se účastnili pouze žáci devátých ročníků, letos soutěžily všechny děti druhého stupně. A dosáhli jsme vynikajících výsledků. V celkovém hodnocení škol podle počtu zúčastněných žáků jsme obsadili čtvrté místo. Výhercem se ale nestává ta škola, která má nejvíce účastníků, nýbrž ta škola, jejíž žáci odešlou co nejlépe vyplněný vědomostní test a kvalitní literární práci. Žáci naší školy letos obsadili krásné 3. místo. Všem účastníkům patří velký dík, protože hledání odpovědí na otázky v testu nebylo zrovna jednoduché. Vědomostní test byl letos celkem náročný, obzvlášť pro mladší žáky. Ani témata literárních prací nebyla jednoduchá. Soutěžící první kategorie (10 – 14 let) měli za úkol napsat práci na téma „Kdo je přítel a kdo je nepřítel“, téma druhé kategorie (15 – 19 let) bylo „……………………………………………………….“. Do soutěže se žáci základních a středních škol měli možnost přihlásit od 1.2. do 7.3. 2010 na internetových stránkách památníku. K testu i literární práci se mohli průběžně vracet a zasahovat do ní. A protože je soutěž mezinárodní, mohou účastníci odpovídat v jednom z těchto jazyků: čeština, angličtina, němčina a ruština. Do pátého ročníku se zaregistrovalo celkem 1909 účastníků. Soutěžili jsme společně s dětmi ze Slovenska, Ruska, Kazachstánu, Rumunska, USA a Kanady. Čtrnáctičlennou porotu soutěže tvoří historikové, pedagogové, literáti, pamětníci a další odborníci. Jako v předcházejících ročnících je cílem soutěže přispět k uchování památky občanů Lidic a Ležáků vyvražděných nacisty v roce 1942 a k prohlubování znalostí nejmladší generace o historických událostech vztahujících se k období druhé světové války a k nacistickým totalitním režimům ve světě ve 20. století. Během soutěže se děti nenásilnou formou seznamují s novými fakty, samy objevují nové informace, často prostřednictvím velice působivých fotografií, a samy se musí nad tehdejším děním i osudy lidí zamýšlet. Toto je určitě jedna z cest, jak vést dnešní mladou generaci k poznávání nedávné historie a jak je učit přemýšlet nad chováním člověka k člověku.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář